Koop met een gerust hart een woning

Stappenplan hypotheekadvies

We informeren je graag over alle stappen bij ons hypotheekadvies.

Welkom bij Objectief

Van harte welkom bij je eerste gesprek! We nemen je graag mee door onze werkwijze op basis van zes stappen.

Hypotheekadvies in vijf stappen

Hypotheekadvies bij Objectief is opgedeeld in zes stappen: oriënteren, inventariseren, analyseren, motiveren, bemiddeling bij afsluiten hypotheek en beheer en nazorg.

Oriënteren

Stap 1/6

  • Kennismaken (vrijblijvend)
  • Werkwijze
  • Visie
  • Kosten dienstverlening
  • Indicatie maandlasten en maximale hypotheek

Inventariseren

Stap 2/6

  • Jouw gezinssituatie
  • Jouw huidige woonsituatie
  • Jouw financiële positie (inkomen, vermogen en pensioen)
  • Jouw netto besteedbaar inkomen
  • Je wensen (inkomen, woning en pensioen)
  • Verbouwplannen
  • Voorzieningen die je werkgever heeft geregeld
  • Voorzieningen die je zelf hebt geregeld

Analyseren

Stap 3/6

  • Risico’s bij arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en overlijden
  • Risico’s bij afloop van de rentevaste periode
  • Inkomen en maandlasten op pensioendatum
  • Uitwerken passend advies

Motiveren

Stap 4/6

  • Bespreken en motiveren advies
  • Bespreken risico’s arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en overlijden
  • Bespreken inkomen en maandlasten op pensioendatum
  • Advies rentevaste periode en aflossing
  • Advies aanvullende verzekeringen
  • Adviesrapport / Hypotheeklastenberekening

Bemiddeling en afsluiten hypotheek

Stap 5/6

  • Bieden en ondersteuning bij aankoop woning
  • Controleren koopcontract, voordat je deze ondertekend
  • Regelen voordelige notaris
  • Regelen voordelige taxatie en/of bouwtechnische keuring
  • Vergelijken aanbieders voorwaarden
  • Vergelijken aanbieders rente
  • Keuze geldverstrekker en aanbieder aanvullende verzekeringen
  • Aanvragen hypotheekofferte(s)
  • Bespreken hypotheekofferte(s)
  • Completeren hypotheekdossier
  • Regelen bankgarantie
  • Bewaken hypotheekproces
  • Controleren concept hypotheekakte en afrekening notaris

Beheer en nazorg

Stap 6/6

  • Jouw vragen over het geleverde hypotheekadvies en de afgesloten producten beantwoorden wij altijd
  • Wij beheren en bewaken jouw klantdossier. De documenten die betrekking hebben op jouw situatie, bewaren wij altijd in jouw persoonlijke dossier
  • Wanneer wijzigingen ontstaan in de sociale of fiscale wetgeving, die gevolgen kan hebben voor jouw hypotheek, informeren wij je tijdig. In sommige gevallen zal de geldverstrekker of verzekeraar zelf contact met jou opnemen
  • Wij checken de mogelijkheden tot een lage rente (rentecheck)
  • Bij het einde van de rentevast periode, bespreken wij het rentevoorstel van de bank met jou
  • Wij bekijken voor je of het loont om over te stappen naar een andere geldverstrekker
  • Je ontvangt begeleiding en advies over gedeeltelijke of volledige aflossing van jouw hypotheek
  • Je ontvangt ondersteuning en advies bij betalingsproblemen
  • Je ontvangt ondersteuning en advies bij overlijden, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid
  • Wij informeren jouw bank of verzekeraar bij overlijden, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid
  • Je eventuele klachten registreren wij
  • Bij klachten over jouw bank of verzekeraar ontvang je van ons ondersteuning
  • Je ontvangt begeleiding bij uitbetaling en afwikkeling van het bouw- of verbouwdepot

Verduurzamen?

Wij van Objectief kunnen je ook verder helpen en adviseren over alles rondom het verduurzamen van jouw woning.