U kunt gerust een huis kopen

Wij geven u alle inzichten om de juiste keuze maken voor een huis en uw toekomst

Objectief hypotheek adviesHet ontvangen van een goed hypotheekadvies is erg belangrijk voor u. Uw hypotheek neemt u jaren met u mee, dus u wilt graag dat deze bij u past. Kies daarom voor onafhankelijk hypotheekadvies. Laat u goed informeren over uw mogelijkheden.

Tijdens ons eerste gesprek vertellen wij u wat u kunt lenen en ontvangt u van ons een eerste indicatie van uw maandlasten. Wij leggen u uit of de hypotheek die u nodig heeft bij uw inkomen past. Daarnaast ontvangt u handige tips en nuttige informatie en hoort u waar u op moet letten bij het afsluiten van een hypotheek. En de kosten voor dit eerste gesprek betalen wij voor u.

Wanneer u met ons wilt samenwerken, stellen wij een overeenkomst voor u op waarin staat uitgelegd hoe het vervolgtraject rondom het hypotheekadvies eruit komt te zien. Na ondertekening van de overeenkomst gaat onze samenwerking officieel van start.

Uw hypotheekadvies is opgedeeld in vijf stappen:

Stap 1 Hypotheekadvies:
de inventarisatie
(3 uur)

Bij het inventariseren van uw situatie brengen wij uw huidige financiële positie in kaart. Van belang zijn zaken als netto besteedbaar inkomen, pensioen, gezinssamenstelling, vermogen en de door u getroffen voorzieningen, zowel privé als bij uw werkgever. Dit is ook het moment om uw (toekomstige) wensen kenbaar te maken.

Stap 2 Hypotheekadvies:
de analyse
 (3 uur)

Na het inventariseren van uw financiële positie en wensen, werken wij een passend hypotheekadvies voor u uit. U ontvangt daarbij een uitgebreide risicoanalyse rondom arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, overlijden, rentevaste periode en de betaalbaarheid van uw hypotheek. Daarbij bekijken wij direct of de hypotheek op pensioendatum betaalbaar is.

Stap 3 Hypotheekadvies:
uw motivatie
 (6 uur)

Tijdens een persoonlijke gesprek lichten wij ons hypotheekadvies aan u toe en nemen wij een uitgebreide hypotheeklastenberekening met u door. Wij bespreken uw wensen, maar ook de risico’s en mogelijkheden. In deze belangrijke stap tijdens het hypotheekadvies zetten wij u goed aan het denken. Vaak is een vervolgafspraak dan ook noodzakelijk om alle onderwerpen helder op papier te krijgen.

Stap 4 Hypotheekadvies:
onze bemiddeling en uw hypotheek afsluiten

(8 uur)

Na een uitgebreide vergelijking op rente en voorwaarden, vragen wij een offerte voor u aan bij de meest geschikte aanbieder. Wij controleren of het aanbod dat wij ontvangen klopt en bespreken deze persoonlijk met u. Daarbij nemen wij in ons advies ook eventueel benodigde verzekeringen (werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden) mee. Na ondertekening van de offerte, zetten wij de aanvraag verder voor u in gang en vullen uw dossier hiermee aan. Zo bewaken wij het hypotheekproces voor u en begeleiden wij u tot en met het ondertekenen van de hypotheekakte bij de notaris.

En naast hypotheekadvies doen wij meer!
Naast het geven van een passend hypotheekadvies, kunnen wij u ook ondersteunen in het onderhandelingsproces bij de aankoop van uw woning, het controleren van het koopcontract en bij het zoeken naar een voordelige notaris. Ook kunnen wij voor u de taxatie en/of bouwtechnische keuring in gang zetten.

Stap 5 Hypotheekadvies:
ons beheer en de nazorg

Al uw documenten bewaren wij in uw persoonlijke dossier. Wanneer een wijziging in de sociale of fiscale wetgeving gevolgen kan hebben voor uw hypotheek, informeren wij u hier tijdig over. In sommige gevallen neemt de geldverstrekker of verzekeraar zelf contact met u op.

Wij bieden u verder ondersteuning wanneer u extra wilt aflossen en adviseren u bij betalingsproblemen. Ook bepreken wij het rentevoorstel van de bank met u bij het einde van de rentevast periode en bekijken wij of het loont om over te stappen naar een andere geldverstrekker.

Deze service ontvangt u standaard bij ons. Daarnaast is het mogelijk om deze standaard service uit te breiden. Daarvoor bieden wij u een comfort service abonnement aan. U leest hier meer over in ons service document. Wilt u puntsgewijs nalezen wat u ontvangt bij een hypotheekadvies? Lees dan het Stappenplan hypotheek.

Uw hypotheekadvies is opgedeeld in vijf stappen:

Stap 1 Hypotheekadvies:
de inventarisatie
(3 uur)

Bij het inventariseren van uw situatie brengen wij uw huidige financiële positie in kaart. Van belang zijn zaken als netto besteedbaar inkomen, pensioen, gezinssamenstelling, vermogen en de door u getroffen voorzieningen, zowel privé als bij uw werkgever. Dit is ook het moment om uw (toekomstige) wensen kenbaar te maken.

Stap 2 Hypotheekadvies:
de analyse
 (3 uur)

Na het inventariseren van uw financiële positie en wensen, werken wij een passend hypotheekadvies voor u uit. U ontvangt daarbij een uitgebreide risicoanalyse rondom arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, overlijden, rentevaste periode en de betaalbaarheid van uw hypotheek. Daarbij bekijken wij direct of de hypotheek op pensioendatum betaalbaar is.

Stap 3 Hypotheekadvies:
uw motivatie
 (6 uur)

Tijdens een persoonlijke gesprek lichten wij ons hypotheekadvies aan u toe en nemen wij een uitgebreide hypotheeklastenberekening met u door. Wij bespreken uw wensen, maar ook de risico’s en mogelijkheden. In deze belangrijke stap tijdens het hypotheekadvies zetten wij u goed aan het denken. Vaak is een vervolgafspraak dan ook noodzakelijk om alle onderwerpen helder op papier te krijgen.

Stap 4 Hypotheekadvies:
onze bemiddeling en uw hypotheek afsluiten

(8 uur)

Na een uitgebreide vergelijking op rente en voorwaarden, vragen wij een offerte voor u aan bij de meest geschikte aanbieder. Wij controleren of het aanbod dat wij ontvangen klopt en bespreken deze persoonlijk met u. Daarbij nemen wij in ons advies ook eventueel benodigde verzekeringen (werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden) mee. Na ondertekening van de offerte, zetten wij de aanvraag verder voor u in gang en vullen uw dossier hiermee aan. Zo bewaken wij het hypotheekproces voor u en begeleiden wij u tot en met het ondertekenen van de hypotheekakte bij de notaris.

En naast hypotheekadvies doen wij meer!
Naast het geven van een passend hypotheekadvies, kunnen wij u ook ondersteunen in het onderhandelingsproces bij de aankoop van uw woning, het controleren van het koopcontract en bij het zoeken naar een voordelige notaris. Ook kunnen wij voor u de taxatie en/of bouwtechnische keuring in gang zetten.

Stap 5 Hypotheekadvies:
ons beheer en de nazorg

Al uw documenten bewaren wij in uw persoonlijke dossier. Wanneer een wijziging in de sociale of fiscale wetgeving gevolgen kan hebben voor uw hypotheek, informeren wij u hier tijdig over. In sommige gevallen neemt de geldverstrekker of verzekeraar zelf contact met u op.

Wij bieden u verder ondersteuning wanneer u extra wilt aflossen en adviseren u bij betalingsproblemen. Ook bepreken wij het rentevoorstel van de bank met u bij het einde van de rentevast periode en bekijken wij of het loont om over te stappen naar een andere geldverstrekker.

Deze service ontvangt u standaard bij ons. Daarnaast is het mogelijk om deze standaard service uit te breiden. Daarvoor bieden wij u een comfort service abonnement aan. U leest hier meer over in ons service document. Wilt u puntsgewijs nalezen wat u ontvangt bij een hypotheekadvies? Lees dan het Stappenplan hypotheek.

Heeft u een huis op het oog, of wilt u weten wat u kunt verwachten?

Van belang bij ons hypotheekadvies

Geldverstrekkers en verzekeraars vergelijken
De producten van praktisch alle Nederlandse geldverstrekkers en verzekeraars kunnen wij met elkaar vergelijken en eventueel voor u afsluiten. Denkt u hierbij onder andere aan de bedrijven: ABN AMRO, Rabobank, ING, Obvion, Argenta, Delta Lloyd, Florius, Hypotrust, Aegon, SNS Reaal, ASR, Nationale Nederlanden, BLG, Westland Utrecht en Florius. Wij zijn daarbij altijd bijzonder kritisch op prijs, rente én voorwaarden.

De kwaliteitscheck via Independer
Wij vinden het belangrijk dat de kwaliteit van ons hypotheekadvies wordt gemeten. U kunt de meningen over ons hypotheekadvies daarom bekijken, maar ons hypotheekadvies ook zelf beoordelen via de onafhankelijke kwaliteitscheck van Independer.

De kosten voor een hypotheekadvies
U betaalt voor het gehele traject van het hypotheekadvies een vast bedrag van € 1.750,-. Wij brengen hierbij achteraf geen extra kosten in rekening voor onvoorziene zaken. Wel moet u er rekening mee houden dat u, naast de kosten voor het afsluiten van uw hypotheek, nog andere kosten heeft. Bijvoorbeeld voor de notaris, de Nationale Hypotheekgarantie of een taxatie.

U wilt annuleren na ondertekening van de overeenkomst?
Als er sprake is van overmacht, brengen wij u geen kosten in rekening. Wel moet u dan de eventueel gemaakte kosten voor bijvoorbeeld een taxatierapport of een bouwkundig onderzoek betalen. Is er geen sprake van overmacht, dan brengen wij u alleen de uren in rekening die wij aan uw dossier hebben besteed.

Wij werken graag met u samen
Aan onze dienstverlening mag u hoge eisen stellen. Dat spreekt voor zich. Maar voor een goede samenwerking hebben wij wel uw hulp nodig. Wij gaan er dan ook van uit dat u ons juist en volledig informeert over uw (financiële) situatie. Dat is in uw eigen belang.

Mocht er een probleem ontstaan en de informatie die we van u hebben ontvangen blijkt onjuist of onvolledig, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat de verzekeraar eventuele schade niet of niet geheel vergoedt. Het is daarom belangrijk dat u ons laat weten of u elders verzekeringen hebt lopen. Deze informatie is nodig om te kunnen beoordelen of u eventueel onder- of oververzekerd bent. Wij verzoeken u de gegevens uit de ontvangen stukken op juistheid te controleren en eventuele onjuistheden zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.

Bent u niet tevreden over onze samenwerking?
Wij doen er alles aan om onze samenwerking met u goed en plezierig te laten verlopen. Mocht u toch niet tevreden zijn, dan kunt u twee dingen doen:

Laat het ons weten
Klachten horen wij graag zo snel mogelijk, zodat wij in actie kunnen komen en voor een oplossing kunnen zorgen. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunt u met uw klacht terecht bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD):
KiFiD
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
T : 0900 355 22 48
E:
info@kifid.nl
W:
www.kifid.nl

Beëindig de samenwerking
U hebt geen verplichting om de samenwerking met ons voort te zetten als u dat niet wilt. Gaat u liever met een andere adviseur in zee, dan kunt u uw geldverstrekker of verzekeringsmaatschappij vragen om eventuele lopende contracten over te dragen aan de partij van uw keuze. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat wij ons genoodzaakt voelen de samenwerking te beëindigen. Bestaande hypotheek- en verzekeringscontracten blijven dan gewoon geldig en de zorgplicht over uw hypotheek of verzekering blijft bij ons liggen totdat een andere partij (bijvoorbeeld een intermediair of maatschappij) deze heeft overgenomen.

 

Pin It on Pinterest